Trénink pro Vás

06.01.2014 17:45
Gym workout/trénink v posilovně
 
Zahřátí:
10 min skákání přes švihadlo
 
- za každé přerušení nebo zastavení během skákání dostáváte jeden angličák jako bonus na závěr (burpee - viz minulý trénink How to do a Burpee). Po skákání sečteme bonusové angličáky a doděláme resty
 
První workout:
1. Dřep s činkou na zádech/back squat - 15 krát
2. Výtlak činky nad hlavu z podřepu/push press - 20 krát
3. Přítahy činky v předklonu/bent over row - 15 krát
4. Rumunský mrtvý tah/romanian deadlift - 20 krát
5. Kliky na ose/push ups - 15 krát
6. Angličáky přes činku/burpees over the barbell - 20 krát
 
Přecházíme plynule z cviku na cvik. Váhu zvolíme tak, abychom byli schopni všechny cviky odcvičit se stejnou činkou bez změny závaží, např. 20/30kg (ženy/muži). Cviky provádíme vysokou rychlostí, ale dbáme na správnou techniku. Celý okruh absolvujeme dvakrát až třikrát.
 
Intenzivní kardiovaskulární trénink s činkou pro komplexní rozvoj celého těla.

Blahodárné účinky červené řepy

06.01.2014 17:32
Slyšeli jste už o nitrátech či oxidu dusnatém?
 
NO neboli oxid dusnatý je sloučenina kyslíku a dusíku, která se již delší dobu těší zájmu vědeckých institucí díky své funkci pro regulaci krevního tlaku. Oxid dusnatý stimuluje vazodilataci, tudíž rozšiřování cév, a proto je tak zajímavý i v souvislosti se sportovními výkony. Jak se v našem těle tvoří? Oxid dusnatý vzniká v organismu, jako vedlejší produkt při přeměně aminokyseliny zvané arginin. Další možností vzniku je redukcí z dusičnanů a dusitanů (nitráty) přijatých stravou. Zbývá už pouze jedna otázka a to, jak správně podpořit tvorbu oxidu dusnatého v našem těle. Je možné se uchýlit k suplementaci nějakými doplňky stravy. Samotné užívání argininu nebo dalších anabolizérů jako jsou NO komplexy, může podpořit tvorbu oxidu dusnatého a tím pádem zvýšit i Váš sportovní výkon.
 
My doporučujeme vyzkoušet přírodní cestu, jak získat velké množství požadovaných nitrátů. V současné době se zraky vědců stále více zaměřují na účinky šťávy z červené řepy. Vzniklo již mnoho studií, které se zabývají touto problematikou a také přinesly velmi zajímavé výsledky. Studie proběhly především na cyklistech a běžcích, u kterých byla zvýšena vytrvalostní kapacita požitím šťávy z červené řepy přibližně 2-2,5 hodiny před výkonem.
Je zapotřebí získat čistou šťávu z červené řepy, a proto musíte použít odšťavňovač. Rozmixováním řepy nedosáhne takových účinků, protože juice bude obsahovat velké množství vlákniny. Výroba vlastní šťávy zaručí příjem potřebných nitrátů, avšak není zcela jisté, jaké přesné množství nitrátů se Vám podaří ze zeleniny dostat. Záleží na oblasti pěstování a dalších faktorech. Studie založené na výrobě vlastní šťávy doporučují konzumaci 400-500ml. 
 
V současné době se pomalu na trh dostávají produkty, které jsou určeny i pro požadavky sportovního využití a slibují velký obsah nitrátů v předem připravených shotech. Na posledních letních olympijských hrách již mnoho sportovců vyzkoušelo účinky ,,zázračné´´ červené řepy.¨
 
Chcete sílu a celkovou vyšší tělesnou kondici? Zkuste červenou řepu!

REFERENCE

Erik Kimmel

Reprezentant ČR ve sjezdu horských kol
Trénink na základě analýzy DNA mi pomohl nasměrovat sportovní kariéru k novým cílům. Do náročné předsezonní přípravy jsem nastoupil s upravenými tréninkovými metodami, které posunuly moji celkovou přípravu na nejkvalitnější stupeň tréninku.

Jakub Mach

Závodník ve veslování a triatlonu
Vždy jsem chtěl zjistit pro jaký druh sportovních disciplín je můj genotyp vhodnější. Díky genetické analýze jsem zjistil, co jsem potřeboval a proto jsem se mohl zaměřit na lepší trénink a přípravu. Vyladil jsem ještě více detaily ve svém tréninku a má příprava je kvalitnější.